IN_prescindibles #35

LaPoderosa - Events
Performance
Data/hora 
dissabte, 11 març, 2017 - 20:00
diumenge, 12 març, 2017 - 19:00
Informació pràctica 
- Recorda:  Nueva sede de La Poderosa: C/ San Germá nº5-3º / Metro Plaza España
Aportació 
5 €

hola!
ja és aquí una nova edicció de IN_prescindibles una trobada entre artistes i públics diversos que conflueixen en aquestes vetllades mixtes, aquesta és la seva força i el seu valor.
En aquesta edició us oferim tres propostes diverses amb punts en comú respecte a interessos, afectes i experiències generacionals i d'identitat.

 

COL·LECTIU LLOC INCERT // GENERACIÓN PERDIDA O EL DELITO DE NACER

Arribem a l'edat adulta amb el canvi de mil·lenni, en plena prosperitat econòmica i totes les nostres necessitats cobertes. Ens topem amb un sistema de convencions caduc i obsolet. La col·lisió és tan
forta que ens veiem induïts a un estat d'apatia immesurable.
¿Què hauria passat si aquest sistema hagués crescut amb nosaltres?
¿Què queda quan no queda res?

  • Idea y realització: Alma Martínez Foix, Alicia Botía y Lucía Jaén
El Col·lectiu Lloc incert es va gestant des de 2011 i sorgeix el 2014 a partir de la trobada de diferents personalitats artístiques en un marc comú, el Conservatori Professional de Dansa de València, on vam descobrir la dansa contemporània com a mitjà d'experimentació escènica. A partir d'aquest període, vam començar a desenvolupar creacións col·lectives i individuals en relació amb altres arts o artistes, en diferents punts geogràfics; experimentant el cos com a eina fonamental per al desenvolupament de conceptes i filosofies que compartim des de llavors i fins aquest moment. El col·lectiu està integrat per un grup gran de creadores, ens movem, circulem i evolucionem en successions de trobades. Fem servir l'organització del col·lectiu per fer una plataforma d'intercanvi d'experiències, escolta de propostes i pràctiques de creació.

_______________________________________________________________________

 

PELIPOLACA // AUTONOMA

Barcelona, segle XXI. Ara mateix, algú, en aquest precís instant, inicia el que serà el seu primer espectacle. Aquesta idea haurà de néixer, créixer i esdevenir real.
Autònoma vol ser una conferencia teatralitzada, un docu reality sobre el proces de creació i de producció i un espectacle acabat, però sense ser rodó, obert a la metamorfosi de la inseguretat de l’artista mentre el crea i l’estrena. És un ritual per a tancar etapes i un viatge iniciàtic.
 
  • Direcció, dramatúrgia i concepte escenogràfic : Irene Vicente i Néstor Reina.
  • Textos i vestuari: Néstor Reina.
  • Interpretació: Irene Vicente.
  • Coordinació tècnica: Sergio Roca Saiz. Il·luminacio, espai sonor i visual: Sergio Roca i Joana Serra.
  • Producció: Companyia PeliPolaca i Centre Cívic Can Felipa.
  • Assistència de moviment: Raquel Mora i Helena Nehme. Assistència de producció i gestió: Francina Lladó.
  • Assistència de vestuari: Joana Serrat.
  • Col·laboracions i suport: Cris Blanco, Cris Celada, Eulàlia Berguedà, Mariona Naudin, Carles Salas, David Marin, Gastón Core, Anna Bohigas, Marta Garolera.
Projecte fet amb la complicitat al territori de l’Escola BAU, IL3 i Centre  MOVEO.
 
La companyia Pelipolaca neix arrel de la conjunció entre Néstor Reina i Irene Vicente, dos creadors de disciplines artístiques diferents però amb molts punts en comú. Escriptor, dissenyador de moda i vestuari i estilista de publicitat el primer i directora escènica i intèrpret, a més a més d’historiadora de l’art la segona, decideixen fundar la companyia on totes les disciplines que dominen es conjuguen amb practicament el mateix valor i pes a partir de dramatúrgies col·lectives.
Han crescut pràcticament junts i creat espectacles amateurs en el seu poble natal, Sant Pere de Ribes, a més a més de participar en diversos esdeveniments culturals del mateix poble com són la producció i gestió del festival d’arts escèniques Fes Plus Chapeau i diverses exposicions a La Sala Llarga del centre cultural Els Xulius.
Comparteixen des de ben joves l’interès per la literatura i l’art en general, per entendre la condició humana en la societat actual i plasmar-ho en el seu art, fer-se preguntes i intentar resoldre-les a partir d’un procés artístic i un producte final arrel d’aquest mateix procés. Sergio Roca Saiz és, a més a més, el seu tècnic i dissenyador d’il·luminacións i espai sonor, així com un gran suport a l’hora de crear espais i a nivell de producció i gestió.
 

_______________________________________________________________________

 

ANA LIFANTE // SOY UN CUERPO O LA PIEDRA TIENE MUNDO

Soy un cuerpo o la piedra tienen mundo es una investigació que parteix de la relació entre el meu cos (amaestrat) i el marbre (explotació minera) La pedra y el cos sotmesos a diferents procesos  de tractament en una constant activitat per arribar a ser “alguna cosa més”. Alguna cosa més que els nostres cossos?. Quan Merleau-Ponty afirma “Soc el meu cos” no està parlant del cos anatòmic, de  l’objecte de desig, una màquina de treball o un fet biològic. Està parlant d’un conjunt de relacions carnals, psíquiques, visibles o invisibles, conscients o inconscients, verbals o gestuals on s’expressa el que jo sóc. La principal consequència d’aquesta afirmació es que ens retorna al món. En aquest procés exploro la possibilitat de trencar amb la normativitat de l’academicisme per desenvolupar un moviment salvatge en relació a una matèria en brut. La pedra ni es crea ni es destrueix, es transforma.

  • Idea e interpretació: Ana Lifante

Ana Lifante,  Coreògrafa, ballarina i pedagoga.Realitza els seu estudis de dansa clàssica i contemporànea a Madrid i Sevilla, ballarina becada per el C.A.D. Desenvolupa la seva trajectòria profesional a Espanya i Suïssa. Com a intèrpret ha treballat amb la cía Ferroiaria de las artes escénicas, Taitat Danza, Cía. Pampol’s, Alicia Herrero Dance Company, Egli_items ( Suissa). Des de 2009 desenvolupa la seva vertent pedagògica donant clases de dansa, tallers i sessions de pilates. Al 2011 es crea el col·lectiu “lifmi” junt amb Raquel Miró, on ces crea la peça “Organized Hell” amb la col·laboració del Tanhaus ( Zúrich). Ha participat com a jove creadora en la plataforma 12Min.Max. Al 2016 crea “Signal lost” junt amb 60 estudiants del grau de turisme, un projecte d’educació innovativa. Actualment resideix a Barcelona.

______________________________________________________________________

 

PAULA MARIANI // EL PUBLICO ENSAYA #1 ( PERTENEC

Una dinàmica per a la relació públic-espectado
"M'he preguntat quin és el paper del teatre al voltant de l'àmbit social i he comprès que una de les respostes a aquesta pregunta està relacionada amb la trobada entre un grup de persones que han assajat una partitura escènica i un altre grup que no assaigs: el públic. ¨
El que vinc a compartir no és una peça en procés. Estic buscant una peça per al meu procés de formatar un nou espai, en el sistema del que "jo sóc" i dins del sistema al que pertanyo.
  •      IImagina i facilita: Paula Mariani i ajudants
  •      Paula Mariani ballarina, creadora i terapeuta corporal nascuda a Buenos Aires, treballa i viu a Barcelona des de 1992.