Página La Poderosa
IN_formals (19 i 20 de febrer de 2011)
Cris Nuñez i Pher Morte | Sarah Anglada, Karla Kracht i Ilia Mayer | Pere Faura i Iñaki Álvarez | Liba Villavecchia i Arantza López

Trobades in_formals i esporàdiques on poder mostrar treballs inacabats, peces curtes, experiments arriscats. Un espai obert per a la creació...Un lloc per probar i equivocar-se, per a la reflexió i l'intercanvi...Sempre al voltant del cos i dels seus contaminants.

Dates:
19/02/11 - 21'00h
20/02/11 - 19'00h

Imprescindible reservar (indicar el dia i nombre d'entrades): info@lapoderosa.es

Dates

19-02-2011 al 20-02-2011

Programa

  • "Diari d'accions" de Pere Faura i Iñaki Alvarez
    A partir de la recol·lecció de titulars de diaris que continguin en el seu text una acció a desenvolupar, una ordre, un imperatiu, una proposta a realitzar, l’objectiu del projecte serà el d’intentar dur-los a terme.

    Treballarem cada titular com l’anunciat d’una tasca a realitzar, com si es tractés de la partitura d’un músic, del text d’un actor, de la proposta d’un coreògraf als seus ballarins. Movent-nos entre literalitats més objectives i interpretacions més subjectives, estudiarem, doncs, cas per cas, titular per titular, com poder realitzar, il·lustrar, materialitzar o interpretar cada un dels retalls recollits.

    L’idea del projecte, doncs, és anar col·leccionant titulars i les seves respectives interpretacions escèniques, per elaborar així un guió coreogràfic final, un diari d’accions escènic, el discurs final del qual emergirà del diàleg entre el contingut dels titulars, la manera com s’han executat i l’ordre en què s’han presentat. Un exercici físic, visual i poètic que explora l'espai entre llenguatge i acció, entre partitura i execució, entre expectatives prèvies i realització final, entre literalitats lingüístiques i metàfores escèniques.

    Un projecte d'Iñaki Álvarez i Pere Faura

    Iñaki Álvarez i Pere Faura es van conèixer l'any passat en una cita A cegues, organitzada pel Festival Escena Poblenou. D’aquella col·laboració en va sortir la seva primera performance/instal·lació anomenada Los títulos nunca mueren, presentada a la Sala d’Exposicions de Can Felipa a l'octubre del 2010.
    En aquell projecte, la utilització de diaris va ser tant font d'inspiració per a continguts, com material plàstic de treball i una de les peces de la performance/instal·lació consistia en un llistat de titulars de diaris que contenien accions a realitzar, formant una imaginària partitura coreogràfica.
    Inspirats per la idea d'aquella petita peça, vam voler desenvolupar-la amb més profunditat convertint-la en el concepte de tot un nou projecte, del qual avui us en presentem el resultat després de la primera setmana d'investigació.
     
  • "Conversaciones íntimas (en público)" de Liba Villavecchia i Arantza López
    “Jo vull una tónica
    Té verde con menta
    En recipiente. Soy el recipiente exacto para el sonido.
    Ha pasado un camión y tú no sé qué has hecho.
    Respiración circular y las piernas de fuego.
    Clarísimos los mapas por los que han de transitar las notas”

    Hem aprofundit en l'art de la conversa amb els nostres instruments d'expressió. Proposem el mateix format de comunicació que segueixen les converses íntimes a les que un s'obre, explica les seves sensacions i emocions i, a la vegada, escolta l'altre.
    Les explicacions són d'anada i tornada.
    Es retroalimenten. Es provoquen. S'acompanyen. Es contagien.
    Inclús, hi ha moments en els que el discurs és exactament el mateix.

    En aquest moment, el nostre treball està centrat en l'èmfasi de la distribució espacial: de quina manera ocupem, omplim, habitem, movem, recreem, l'espai. Com ens el repartim sent tants:Liba, Arantza, el saxo, el moviment, el so, els altres…

    Composició instantània.
    Saxo: Liba Villavecchia
    Dansa: Arantza López

    Ens vam conèixer a Barcelona, a la primavera de 2007, a les sessions de Qi-Gong que Liba impartia. El nostre interès comú va convergir en el treball energètic. Liba toca el saxo i Arantza balla sardanes i el que li donin, així que des del principi vam decidir compaginar les sessions de Qi-Gong amb sessions d'improvisació, posant èmfasi en l'estudi de l'expressió de l'energia vital, a través de la dansa i a través de la música. Del treball d'investigació i experimentació, de l'estudi i anotacions, decidim que allò s'havia de compartir amb més persones. Així vam passar de l'estudi a l'escenari. El treball d'investigació es va convertir en un treball escènic. La primera posada en escena va ser acollida en el marc del Festival d'arts escèniques Espai Tísner, Cotxeres Borrell, al maig de 2010.
    Animats pel resultat ens plantegem continuar i aprofundir en la mateixa línia, intercalant investigació i posada en escena.
    Arantza López pertany a la Plataforma CIM, Creadors Independents en Moviment (els anomenats emergents).
     
  • "Le petite morte" de Cris Núñez i Pher Morte
    ens trobem per escrutar-nos, summergir-nos. .. oblidar-se un de si mateix, entregar-se viu amb el cor a la ma i el coll nu. ..

    et conec perquè et desconec

    del blau de la pedra i del ciment al terra a cobert: la ciutat sencera a qualsevol hora; i dos cossos allí, els instints es desperten sense cortesia ni cessió, la química que som, que serà cendra, que s'altera ara. ..

    Creació i interpretació: Cris Núñez i Pher Morte
    Música: Chris & Kathy

    Cristina Núñez té el seu primer contacte artístic amb la gimnàstica rítmica i amb els playbacks del seu barri. Estudia art dramàtic a la Esad i es forma en dansa amb diversos coreògrafs a València, Londres, Barcelona i Oporto. Crea la companyia La Imposible cia amb Anna Albaladejo i Maribel Bravo amb la que creen "Una entrevista con mucho cuento" (2004), "Gest-acción" (2006) i "Tienen copyright nuestros deseos" (2007). Treballa amb Ximo Flores, Rafa Linares, Marc Martinez , Sergi Faüstino, Industria 33, El Conde de Torrefiel, Ariadna Estalella. Crea la peça curta "Control" (2010) presentada al cicle Caldera Obert i "Tú estás aquí" (2010) amb el suport de La Porta al marc de 3 processos de creació i Bilbaoescena-artistas en residencia. Cursa el màster d'estudis teatrals a l'Institut del Teatre, on coneix a Pher.

    Pher Morte comença a preocupar-se pel que passava a l'escena contemporània a l'any 2007. Abans es va llicenciar en Filologia Hispànica (2004). Al 2008, cursa el Màster d’Estudis Teatrals de la UAB i l'IT (2009). Al març de 2010, viatja a Buenos Aires, on realitza diversos seminaris com l'impartit pel professor Hans Thies Lehman sobre el teatre postdramàtic; finalment, aconsegueix impulsar i presentar la breu peça escènica « b r e c h a [inspirada en un capítol eliminat de Rayuela]».
     
  • "FUGA NºZ, preludio sobre el tiempo manipulado" de Sarah Anglada, Karla Kracht e Ilia Mayer
    Videojoc que va d'allò virtual a la vida real.
    Duel entre dos jugadors i un avatar viu.
    Objectiu: arribar al següent nivell canviant d'avatar, guanyant idees, perdent-ho tot.
    No és un cos a cos, és un màquina a cos.
    Multimèdia versus carn-ossos-i-el-que-et-donin-els-pulmons.
    No hi ha excepcions, tot és vàlid.

    Una partida on es posarà a prova la velocitat, la intuició, la manipulació, els comandaments i la vivacitat d'una mateixa per sortir-se amb la seva.

    Player 1: Ilia Mayer: MÚSICA
    Player 2: Karla Kracht: IMATGES EN MOVIMENT
    Game: SaraH Anglada: INTÈRPRET/AVATAR

    Ilia Mayer, músic-paisatgista, compositor i dibuixant, Karla Kracht, artista de lo-fi, manipuladora multimèdia amb imatges-en-moviment i Sarah Anglada, ballarina, actriu, paiassa, excèntrica i ambant de les petites coses de la vida, es junten per jugar una estona plegats, cada un amb els seus aparells, perruques i joguines. Ilia treballa amb diferents companyies de dansa com Lipi Hernandez, Victor Zambrana, Africa Navarro i David Espinosa, cocrea el segell musical Disboot, exposa els seus dibuixos a galeries de Barcelona, Londres, West Hollywood, Menorca, Bruselas, Mexico DF i té treballs publicats a diverses editorials. SaraH centra la seva formació de dansa en el contemporani i el butoh, és llicenciada en art dramàtic i forma les seves pròpies companyies Los Moñekos, Dichoso Colectivo, Las Vacantes, fusionant la dansa i el teatro.
    Karla és il·lustradora, videoartista i disenyadora. El seu vídeo art té ènfasi en live cinema, live vídeo performance, video instal·lacions i visuals en temps real. Treballa amb con Pixelbirds, El Palomar,...SaraH i Alex treballen juntes a la companyia Senza Tempo des de 2006.