Página La Poderosa
IN_formals (4 i 5 de juny de 2011)
Simona Argentieri & Ángela Peris Alcantud | Natalia Jiménez | Ives Laborie | Vanessa Medina
Ja podeu reservar les vostres entrades!

Trobades in_formals i esporàdiques on poder mostrar treballs inacabats, peces curtes, experiments arriscats. Un espai obert per a la creació...Un lloc per probar i equivocar-se, per a la reflexió i l'intercanvi...Sempre al voltant del cos i dels seus contaminants.

Dissabte 4 de juny a les 21h / Diumenge 5 de juny a les 20h


Imprescindible reservar (indiqueu nom i cognoms, nombre d'entrades i dia de reserva): info@lapoderosa.es
Bo d'ajut: 5 €

Dates

04-06-2011 al 05-06-2011
Imagen: Mark Powell (http://markalor.com/)
Imagen: Mark Powell (http://markalor.com/)

Programa

  • "Chapter One" de Simona Argentieri & Ángela Peris Alcantud
    Chapter One és la dicotomia absència-presència. Dues figures viuen una experiència feta per existir i desaparèixer. A través del buit i d'una idea d'imatges encapsulades, aquestes dues figures tracen un recorregut oníric i suspès, intenten trobar la comunicació entre allò poètic i allò conflictiu. Elles són ficció. Són testimonis d'un moment efímer que no tornarà a reproduir-se. Elles ja són abans. I en aquest estar i no estar, emergeix un contacte, encara que fugaç, amb la realitat.

    Simona Argentieri
    és ballarina, actriu i performer. És llicenciada en Llengües i Cultures Modernes per la Universitat de Palerm, amb un treball final de carrera basat en el teatre de Jean Cocteau. Entre altres escoles d'Itàlia s'ha format a la Limon Dance School i Movement Research de Nova York. Actualment la seva investigació sobre el cos se centra en les tècniques somàtiques i cursa l'últim any de Formació Internacional de Feldenkrais, a més del Grau en Pedagogia de la dansa en l’Insitut del Teatre de Barcelona.

    Angela Peris
    Alcantud és ballarina i performer. És llicenciada en Comunicació Audiovisual, amb pràctiques al programa de ràdio experimental Cápsula de la Casa Encendida. Realitza un Master en Noves Tendències en Comunicació a la Universitat Jaume I de Castelló, amb un treball de recerca sobre la dansa al cinema. S'ha format a AREA i la Caldera a Barcelona, Dance Space Center i Martha Graham School de Nova York i a la SNDO d'Amsterdam. Actualment estudia el Grau en Coreografia a l’Institut del Teatre de Barcelona.

    Idea, coreografia i interpretació: Simona Argentieri & Ángela Peris Alcantud.
    Durada: 17 minuts
     
  • Imagen: Angel Durán
    Imagen: Angel Durán
    "Conjugaciones" de Natalia Jiménez
    Natalia Jiménez es troba a la primera etapa d'elaboració del sol Conjugacions, la línia de les quals d'interès és la d'investigar sobre la paraula i el moviment com a mitjà de comunicació.

    El moviment en convergència amb la manipulació de la paraula intenta rebentar el patró que se li imposa.

    Trobant en l'acte de moure's, una via de revolució.

    "Yo creo, tú crees, ella cree, nosotras creemos, vosotras creáis, ellas creen
    Yo creo, tú creas, él crea, nosotros creamos, vosotras creáis, ellas crean"

    Natalia Jiménez (creadora / intèrpret) comença la seva formació de dansa espanyola i flamenc al Conservatori professional de Còrdova, més tard és becada com postgraduada durant tres anys al Centre Andalús de dansa. C.A.D. a Sevilla on rep una sòlida formació en diferents tècniques de la dansa contemporània i amb un ampli professorat internacional. Rep en l'III Certamen Coreogràfic de Sevilla el premi a la ballarina excel·lent. Actualment continua ampliant la seva formació tècnica, desenvolupa el seu propi treball artístic com a creadora i exerceix com a docent.
    Natalia treballa amb diferents companyies com a intèrpret com són la companyia Metres (Barcelona), Balleto de Sardenya (assistent de coreografia), Cia Iliacan, Hojarasaca-dansa (Valladolid), Ex-nihilo (França), forma part del projecte Caldera Express’08 amb el coreògraf Jeremy Wade.
    Forma part durant tres anys de la iniciativa de l'Associació Trans-formes de teatre social i de l'oprimit en la qual exerceix com a formadora i assistent de diversos col·lectius amb problemàtica social. Exerceix en l'adreça del grup de teatre Transit-art, persones amb malalties neuro-musculars sostingut per l'Associació Asem-Catalunya, amb els qui aprofundeixen en un treball de moviment i d'acció teatral.
    Natalia en tota la seva trajectòria està motivada per la creació i la col·laboració amb persones que tenen diferents formes d'entendre l'art, moguda per això, fa tres anys s'inicia en la creació del seu propi treball. Creadora junt Xus Picher de Destinatarias&Cia projecte de col·laboració artística multidisciplinària i que vincula Xile-Espanya i Costa Rica en un projecte de formació i creació. També imparteix tallers intensius i classes regulars per a professionals durant l'any per Espanya i Itàlia.
    Actualment forma part de les Cia Mundances dirigida per Àngels Margarit i Cia Bebeto Cidra i col·labora com artista independent al costat d'Iris Heitzinger en el projecte L_ENS.

    www.mypace.com/destinatariasycia

     
  • "Ejercicio nº5" de Vanessa Medina
    Les funcions del cos en aquest exercici són, posar música, dir un text i executar accions. He relacionat aquestes tres variables entre elles, generant un ordre i un significat. I si abandonés ara aquesta linealitat? Proposo llavors altres maneres d'ordenar i compondre el mateix material, per no quedar-me amb una única lectura.

    Vanessa Medina
    és ballarina, creadora i practicant de Shiatsu. En el seu treball destaca la influència de Mónica Valenciano, el Body weather, la formació teatral amb Txiqui Berraondo i l'escola de shiatsu i moviment així com l'estudi del moviment amb Carmelo Salazar en els darrers anys. Debuta com intèrpret a “Petit piece, la canaria” dirigida per Mauricio González i col·labora amb la companyia Aventura. A partir de la seva formació en escultura, investiga amb teixits i significats del vestir-se, i crea col·leccions de roba. El 1996 desenvolupa el projecte d'investigació “cos semàntic”, basat en la relació de la dansa amb la paraula. Ha treballat en les creacions escèniques, “Matriushka gagá” (2001) i “Fills de l'Aclaparament” (2003). Els solos “Peça perduda”(2005) i “Desconcert”(2008). En vídeo realitza el document “Anímate bobita” (2007) i altres vídeo clips.

    Idea, text i interpretació: Vanessa Medina
    Música: Phuture, Felix Dóna Housecat, Goldenboy & Miss Kittin, Michael Jackson, Frankie Knuckles, Boney M, Dinosaur
    Fragment de text: Miss Kittin
     
  • Imagen: Daniel Barrero Franquet
    Imagen: Daniel Barrero Franquet
    "El ejercicio de las entrañas" de Ives Laborie
    "Nunca estuve más desnudo que en la música.
    Bueno, no es cierto, quizás lo estuve más
    en la agresión de la noche moribunda..."

    L'obra pretén ser un petit espai de reflexió i potser d'alliberament del protagonista, un lloc remot en el qual per un moment es deté la inèrcia i s'ha d'estar amb un mateix: parlar-se, cridar-se, silenciar-se, entendre's, sentir, sentir-se, temptejar paisatges interiors.

    La proposta consisteix a combinar el moviment corporal amb poemes propis, composicions espacials i música. L'ús articulat d'aquests llenguatges té com a finalitat explicar una història, un autoretrat, un fragment de vida.

    Ives Laborie és llicenciat en Actuació Teatral per la Universitat de les Arts i les Ciències Socials de Santiago de Xile, on treballa els dos anys com a professor ajudant de moviment i direcció, ha estudiat dansa contemporània amb José Luis Vidal, Francisca Morand, Alejandro Cáceres, Francisca Sazié, Ana Carvajal, Chantal Goudard, Pablo Fornell i Carla Llops (dansa Butoh). Després d'haver actuat en obres de diversos autors com Strindberg, J.P. Sartre, Sófocles, R.Vitrac, B. Strauss o Ramón Griffero, orienta la seva carrera d'actor cap a la investigació en l'àmbit gestual, inquietud que el porta a Barcelona a cursar el Màster d'Estudis Teatrals de l'Institut del Teatre i la Universitat Autònoma.

    Direcció: La Oveja Rebelde
    Textos: Diego Carmona Blázquez
    Idea original: La Oveja Rebelde
    Performer: Ives Laborie