CRUUU I DIANA GADISH

LaPoderosa - Events
Performance
Data/hora 
divendres, 12 juliol, 2024 - 19:00
dissabte, 13 juliol, 2024 - 19:00
Informació pràctica 

Lloc: Fabra i Coats Fabrica de Creació / SALA POLIVALENT
<M> Sant Andreu

> ENTRADES

Cicle / Projecte / Convocatòria relacionats 
Artistes 

Aquest projecte es va iniciar com un estudi sobre la màscara del clown, on vaig investigar amb el maquillatge de pallasso clàssic europeu i amb principis corporals de la màscara tradicional del Japó i de Bali (Indonèsia). Vaig treballar el llenguatge corporal i expressiu del clown a partir de la forma d'estructurar i codificar el cos d'aquestes tradicions (creació de volums, els límits del moviment en cada acció, les connexions internes i les línies energètiques ques'obren).

He accedit a aquestes tradicions per generar una pallassa que tingui una reverberació energètica en l'espai, que puguianar de la màxima a la mínima expressió, amb un poder comunicatiu que emani més enllà del seu cos. M'interessa la relació d'aquestes cultures amb l'inefable; i poder transportar-ho a unaestètica contemporània i conjugar-ho ambl'humor.

Durant la recerca de la màscara i la creació de la silueta d'aquest nou ésser, ha aparegut la idea de metamorfosi, sentla mateixa transformació de la silueta, i la capacitat d'esdevenir diferents personatges i arquetips, una de lescaracterístiques principals d'aquest clown; presentant així, una visió més fluida sobre la identitat, entenent-la méscom un miratge que es pot fer, desfer i transformar.

Al mateix temps, com a dona, m'ha interessat obrir la noció de gènere i trobar una llibertat de joc més enllà de la meva feminitat, sense obviar-la i travessant-la quan apareix. Per falta de referències històriques femenines en el clown, moltes dones pallasses tractem temes referents al món femení. Tanmateix, considero que aquest condicionant d’haver de parlar necessàriamant sobre aquests temes, encara ens posa en detriment en relació amb els homes, que tenen molta més llibertat, ja que no senten la necessitat d'omplir un buit històric. I la llibertat, en el clown, és essencial. A més, sovint, per reivindicar la feminitat, es repeteixen estàndards que acaben tancant el discurs. Això m'ha fet cercar un ésser que vagi més enllà de la identitat de gènere, que tingui una part ancestral que connecti amb inquietuds de la societat actual.