LLOC: La Fabra i Coats . <M> Sant Andreu C/ Sant Adrià, 20. 08030 Barcelona
Al principi / res no es mou / El Gens / Buit / Vakuum / Tan necessari / Per començar / I les tenebres estaven sobre la faç de l'abisme... / I va dir: Sigui la llum; i va ser la llum / I veient que la llum era bona... / Va començar a dibuixar / Prenent-se el seu temps / Sense posis / Sense dir una paraula / I va començar la festa / I va ser el noise / I vam perdre les dents / I el dibuix va ser un apocalipsi / El primer àngel va tocar la trompeta / i van ser llançats sobre la terra els poemes dadaistes / Un altre àngel va tocar la guitarra / i una gran estrella cremant com una torxa va caure del cel / L'estrella es deia Amargor / Però ens va importar una merda / I l'endemà, a treballar / amb una ressaca de mort / No ens penedim de res.
Agraiments: a Sunday German Flowers, Raquel Ponce, La Poderosa ( Las Santas), Gobierno de Canarias.
Gregorio Viera desenvolupa els seus treballs artístics essencialment dins dels terrenys del vídeo i l'art d'acció, fent ocasionalment treballs en altres facetes com el dibuix. D'extensa trajectòria, ha dut a terme projectes a esdeveniments i espais d'àmbit nacional i internacional. Paral·lelament produeix feines dins l'àmbit del disseny gràfic i la publicitat. Ha codirigit, a més, el desaparegut Festival REaCció (art d'acció + vídeo), així com va coordinar el projecte Ultraperifera Digital (plataforma per a artistes digitals de la Macaronèsia), des del 2005 fins al 2008, totes dues a Las Palmas de Gran Canària. També realitza sessions com a videojammer, participant en nombrosos projectes, esdeveniments i espais nacionals i internacionals.
“L'obra de Gregorio Viera és polièdrica, plena de complexitat i carregada de claus simbòliques i de referents culturals. Un recorregut amb el seu cos com a eina, paral·lelament a l'ús de les idees, processos i conceptualitzacions davant de l'art ampul·lós i en notòria contestació al sistema de l'art i la seva funció mercantilista. El seu treball creatiu ve de la pregunta i desenvolupa un llenguatge entre la realitat i l'opacitat.”
-Gopi Sadarangani- Historiadora de l'art, crítica i comissària.