w o r k i n p r o g r e s s
J U A N A D O L O R E S
Josemi Gutiérrez i Juana Dolores
sobre la teorització i la contextualització historicoartística de la seva última peça
entorn
Estudios sobre el amor
de
José Ortega i Gasset
Tannhäuser und der Sängerkrieg auf Wartburg
(Tannhäuser o el concurs de cant de Wartburg)
de
Wagner
i
Rihanna
Juana Dolores (1992), filla d'immigrants andalusos a Catalunya.
Investigo les poètiques de l'acció i les performativitats del discurs. L'assaig és la infraestructura essencial de les meves peces, entenent assajar(-se) com a praxis i teoria que conflueixen inevitablement i que se m'imposa com a principal premisa quan treballo. Entenc l'exhibició de les condicions materials dels processos i resultats creatius com un possible efecte d'extranyament que constata la voluntat d'idear i crear artefactes potencialment crítics contra la capitalització i la institucionalització de les nostres vides. A través del diàleg entre la tradició, la cultura popular i la fragmentació contemporània, executo pràctiques de resistència des del desig. Com a membre de l'elit que augurava Pasolini, m'interessa la tensió entre les ideologies i la bellesa. * HIT ME IF I'M PRETTY * o Vladimir Maiakovski es va suïcidar per amor és la meva segona peça que segueix a # J U A N A D O L O R E S # * massa diva per a un moviment assembleari *.