LAS VOCES I CARLOTA MANTECÓN

LaPoderosa - Events
Performance
Data/hora 
divendres, 4 abril, 2025 - 19:00
dissabte, 5 abril, 2025 - 19:00
Informació pràctica 
Cicle / Projecte / Convocatòria relacionats 
Aportació 
8€
Artistes 

Una investigació sobre el cos de la veu.

Des de fa uns anys, l'artista es pregunta com situar el cos en aquest espai liminal que percep entre escoltar i ballar, entre tocar i sonar o entre sonar i moure. Observant el cos en moviment com un objecte fenomenològic, és a dir, pesant, matèric i vibrant, com un instrument.

En aquest procés de Les Veus, parteix directament de la vibració de la veu com a motor per a l'acció i el moviment. Els paràmetres per sonar són previs al llenguatge, partint del fonema o del soroll; alhora, el sentit del tacte, a partir de múltiples verbs tàctils, actua com a pont entre la dansa i la veu. El contacte de l'aire amb les cordes vocals de vegades inicia, altres vegades es sincronitza amb el moviment i d'altres és el moviment el que modifica la textura de la veu.

Carlota Mantecón és ballarina i coreògrafa. Treballa en l'escènic, tot i que també ha realitzat projectes curatorials i docents, i desenvolupa la seva activitat en l'àmbit de la dansa i la performativitat. La seva feina s'ha presentat en llocs com Espanya, Noruega o Eslovènia.

Situo la meva mirada en relació amb la matèria, el so i el tacte, desenvolupant sensibilitats somàtiques o perceptives des de les quals explorar altres modes de convivència. Alhora, activo pràctiques col·lectives que estiren la mirada individualista de la normativitat. En els darrers anys, he col·laborat intensament amb la violinista i música Luz Prado en qüestions al voltant del so i el moviment en diversos projectes; a més d'altres artistes amb qui també he participat en diversos contextos artístics. A partir de la pràctica col·lectiva Principiants, també he col·laborat amb més de cent dones amateurs del territori regional i nacional, estirant els encreuaments possibles entre l'espai escènic, el museu, la plaça, el parc o un festival de música electrònica. Entre el 2020 i el 2021 vaig comissariar el programa d'Arts Vives LA CRESTA (dansa i performance) al museu TEA Tenerife Espacio de las Artes.