Piezas, arquitecturas y fetiches. Un recorrido por las arquitecturas de La Ribot I Jaime Conde Salazar

LaPoderosa - Events
Performance
Data/hora 
dijous, 21 novembre, 2019 - 20:00
Informació pràctica 

Lugar: La Caldera

El precio incluye La presentacion de los cuadernos sobre el tocar *

+ info

Aportació 
5€

El 1993, La Ribot estrena el projecte de Piezas distinguidas en el Teatro Pradillo. Dos anys després, em trobo amb ella per primera vegada a l'entrada de la sala. Des de llavors, no he deixat d'observar, reflexionar i escriure sobre el seu treball.

Aquesta conferència-xou proposa un recorregut per les arquitectures que l’artista ha dissenyat al llarg del projecte de Piezas distinguidas. A través de dibuixos, accions, maquetes, documents i fetitxes reflexionaré sobre els diferents espais de representació ideats per La Ribot i sobre les condicions de realitat que aquestes arquitectures generen.

Idea, posada en escena i cos: Jaime Conde-Salazar
Vestuari: Sonia Capilla
Suports: Can Piñalí,  Graner-Centro de Creación, Centro de Danza Canal
Agraïments: Aimar Pérez Galí, Paz Santa Cecilia

 

Jaime Conde-Salazar Pérez (Madrid, 1974) és llicenciat en Història de l'Art (1997, Universitat Complutense de Madrid). Va obtenir el MA in Performance Studies (2002, Nova York University) gràcies a una beca MEC-Fulbright. El 2003, va presentar el treball de recerca “Narrativas de la modernidad en la crítica de danza estadounidense” (Departamento de Historia del Arte III. Facultad de Geografía e Historia. UCM) amb el qual va obtenir el Diploma d'Estudis Avançats. Entre 2003 i 2006, va dirigir l'Aula de Danza “Estrella Casero” de la Universidad de Alcalá. Després d'aquesta experiència dins d'una institució pública, va decidir canviar d'escenari de forma radical i va ser director gerent de l’“Escuela Infantil el Moral” (Tenerife), la primera escola Waldorf concertada de l'Estat Espanyol. Després d'aprendre molt treballant entre dones i envoltat de nens, va obtenir la beca de la Real Academia de España a Roma on, gairebé inconscientment, va iniciar un projecte de creació que encara avui continua generant relats visuals d’alter egos capritxosos. Com a crític de dansa va sostenir una activitat bastant intensa i els seus articles han estat publicats a revistes com Cairón. Revista de Estudios de Danza (Madrid), Por la Danza (Madrid), SuzyQ (Madrid), Ballet/Tanz (Berlin), Mouvement (París), Hystrio (Roma) i Obscena (Lisboa). Tota aquesta activitat va desembocar en la creació del blog Continuum Artes Vivas (www.continuumlivearts.com) on va continuar escrivint sobre espectacles fins al 2016. Gràcies al suport del Graner, va publicar en 2015 el llibre La Danza del Futuro (Graner/Mercat de les Flors). Com a dramaturg ha acompanyat processos de creació de Ben Benauisse, I-Chen Zuffellato, Antonio Tagliarini, Sociedad Doctor Alonso, Claudia Faci, Aitana Cordero, Elena Córdoba, La Ribot, Álvaro Frutos, Filipe Viegas, Tania Arias, Bárbara Sánchez i Aimar Pérez Galí, entre d’altres. Com performer ha col·laborat amb Aitana Cordero, Aimar Pérez Galí, Claudia Faci, Álvaro Frutos i Bárbara Sánchez, amb qui va crear el 2016 l'espectacle Electrohumor (Tabakalera/CA2M/Mercat de les Flors), el qual no ha deixat de donar-los alegries.

 

Video