Lloc: Sala Hiroshima
+ info y compra d´entradas AQUÍ
En la passada edició vam poder compartir el commovedor resultat d'Olga en haver-se submergit en els records dels espectadors que van assistir a l'estrena del Jove i la Mort en1946. En aquesta ocasió la podrem gaudir seguint les empremtes de La mesa verde, obra mítica del coreògraf alemany Kurt Jooss
Què recorden d'una obra escènica aquells que han realitzat un espectacle fa molt temps? Què és ser intèrpret, ballarí? Quin és el lloc que ocupen i el paper que juguen els ballarins en la història de la dansa? Com evoluciona una obra dins de la seva pròpia història?
Després d'haver-se submergit en els records d'espectadors que van assistir a l'estrena del Jove i la Mort, el 25 de juny de 1946 en el Teatre dels Campos Elíseos a París, en la seva obra historia(s), Olga de Soto prossegueix el seu treball de recerca i de creació, els vectors principals de la qual són la història i la percepció de la dansa, seguint aquesta vegada les petjades de la Taula Verda, obra mítica del coreògraf alemany Kurt Jooss - mestre de Pina Bausch i de Susanne Linke -, estrenada pocs mesos abans de l'arribada d'Hitler al poder a Alemanya. La Taula Verda és una obra essencial en la Història de la Dansa i està considerada com un dels espectacles políticament més compromesos mai realitzats. Obra emblemàtica en la qual el coreògraf denuncia l'auge del feixisme i la guerra, marcada pel clima tèrbol que va precedir a la Segona Guerra Mundial i, en certa mesura, obra visionària enfront de la realitat fosca d'una època.
Durant el llarg camí recorregut han anat sorgint diverses preguntes: Què recorden d'una obra escènica aquells que han realitzat un espectacle fa molt temps, o aquells que permeten, gràcies a la seva labor, que continuï existint avui dia? En què consisteix el treball de transmissió? Què és ser intèrpret? Quin és el lloc que ocupen i el paper que juguen els ballarins, els intèrprets, en la història de la dansa? Com evoluciona una obra dins de la seva pròpia història? I en el si de la Història? Quin impacte té una obra políticament compromesa en la memòria del públic? Com és l'impacte d'una obra políticament compromesa, tenint en compte que aquest compromís denunciava el que va ocórrer després?...
Una Introducció és el primer mòdul escènic dels dos realitzats per la coreògrafa a partir d'aquest treball de recerca. Un moment d'obertura i de proximitat destinat a concedir-li la mateixa importància al fet de compartir amb els espectadors el procés seguit pel seu treball de recerca i de documentació, com a mostrar-los l'obra que resulta del material que ha anat recollint. La coreògrafa se centra en l'abans i el després de la primera actuació, és a dir, en el procés de creació i la petjada deixada per l'obra. Ella s'interroga sobre la història de la Taula Verda, compartint amb els espectadors allò que en general és mantingut al marge. I és amb aquest desig de compartir amb el qual Olga de Soto obra durant tota aquesta performance documental, traçant un procés de recerca complex, ple d'interrogants i d'esdeveniments, de pistes esbossades i seguides durant aquest treball de documentació que s'assembla, o més aviat és una veritable recerca. La coreògrafa planteja alhora la qüestió de l'arxiu, compartint part dels documents recollits i insuflant així una nova dimensió a aquesta matèria. Troballes inesperades, recollits al llarg d'un camí dramatúrgico ric que s'articula en adreça d'una memòria col·lectiva emocionant.