Durant el darrer any he desenvolupat teòricament el que he anomenat Violència del Gerundi. A partir d'aquest temps verbal he localitzat formes de violència de l'Estat i l'administració, que passen tan lingüísticament com en formes de moviments i arquitectures. Després d'un any treballant en aquest temps lingüístic, d'on han sortit diferents peces, "Arenas" surt de la necessitat de sortir d'aquest gerundi i engegar una acció en present, sortir del verb en manteniment (el gerundi constant) i treballar escènicament. Per a "Arenas" estic llegint Esteban Muñoz i els seus textos sobre l'"stage" en utopia cruising, així com investigant la companyia de poesia-teatre de Kevin Williams a San Francisco i altres. Aquestes línies de recerca vénen de la voluntat d'aproximar-me a una peça escènica plena d'humor fosc i imatges surrealistes. Agafant de la poesia i el llenguatge teatral, vull crear tot un imaginari dels gestos i paraules que surten de Gerundio (explicat al següent punt).
La composició coreogràfica i musical per a cinc intèrprets tracta de les assignacions d'identitats, càstigs i formes excloents centenàries del registre històric. Jugant amb la comèdia mímica, del que es dirigeix a l'espectador, de l'herència de la sarsuela i l'opereta, agafant registres parlats i altres musicats, la peça vol fer un joc de resposta a la teatralitat d'administració, el jutge i l'Estat . Quan preparo peces, penso en personatges que naveguen en un paisatge (musical), i coreogràfic (la ciutat) en aquest cas, els situo a la platja. "Arenas" és una peça escènica per a 4-5 performers que s'ubiquen a la costa, a la platja. Els personatges són granets de sorra que es mouen i circulen.
PROJECTE EN RESIDÈNCIA COCO 23
CONSULTA TODAS LAS RESIDENCIAS 2023 DE LA PODEROSA