Lara Brown i María Cecilia Guelfi es coneixen a la RESAD de Madrid el 2010. Treballen juntes a La Compañía Opcional fins que la seu es trasllada a Mèxic. Des de llavors cadascuna treballa pel seu compte, però sempre coincideixen en la cerca de narratives i nous llenguatges escènics. Lara treballa des de la idea de cos i la investigació de moviment per generar gestos poètics. Es dedica a la investigació i creació artística des de l'escena i la performance. El desenvolupament del seu treball gira al voltant de l'anàlisi de la idea d'identitat, el cos i la seva transformació com a suport artístic i generador de pensament. Cecilia treballa des de la paraula en el terreny de l'escena expandida, generant dispositius dramatúrgics que porten allò escènic fora del teatre, donant lloc a relacions dinàmiques entre el relat fictici i l'oficial. La seva pràctica analitza la relació que les persones estableixen amb les ciutats que habiten.
María Cecilia Guelfi, 1983. Madrid. He desenvolupat gran part de la meva feina dins de la Compañía Opcional, grup que des de 2013 té la seva base a Guadalajara, Mèxic, de manera que la meva feina està vinculada a aquest país. Amb aquest col·lectiu he participat al Festival Grec el 2020, amb una peça web sobre el barri de la Sagrera, feta amb la col·laboració de les seves veïnes; al Festival Sâlmon 2019 amb el taller Covers i al cicle IN_prescindibles de La Poderosa el 2016. Els meus treballs s'han presentat al festival El Aleph 2022 (México), a la Muestra Nacional de Teatro de México 2021, 2018 i 2016, al Museo Universitario del CHOPO en 2015 i en diferents institucions de les ciutats de Guadalajara (Museo de la ciudad i LARVA 2018, FESTA Jalisco 2015) i Saltillo (Museo del Desierto 2021).
Lara Brown, 1986. Barcelona, Madrid. Desenvolupo el meu treball entre Madrid i Barcelona, sent Barcelona el lloc on estic instal·lada en aquest moment. El 2021 vaig obtenir la residència de creació de Graner, Centre de creació de dansa i arts vives, amb el projecte El Movimiento Involuntario, que investiga l'origen del folklore. He format part de la trobada BRUT 2019 del Centre de Dansa La Caldera, i del cicle ARAR el 2020. He treball a l'espai Mas NYAM NYAM, per a Sismògraf Olot, amb la proposta Puede que haya maneras de acercarnos. Premiada al 2021 amb la beca Circuitos de Art Joven. Comunidad de Madrid durante el 2019 amb el projecte Ser Devenir, Vaig obtenir una residència al Centre de Dansa La Caldera i a Espacio Azala, vaig participar al cicle Me, Myself and I del Certamen de Coreografia de Madrid, al cicle IN_prescindibles de La Poderosa i al programa de residències de Leal Lav, La Laguna.