Página La Poderosa
IN_formals (13 i 14 de novembre de 2010)
Miryam Mariblanca | Carlus Camps | Quim Bigas | Beatriz Setién

Trobades in_formals i esporàdiques on poder mostrar treballs inacabats, peces curtes, experiments arriscats. Un espai obert per a la creació...Un lloc per probar i equivocar-se, per a la reflexió i l'intercanvi...Sempre al voltant del cos i dels seus contaminants.

Podeu consultar l'històric dels IN aquí.

Imprescindible reservar (indicar el dia i nombre d'entrades): info@lapoderosa.es

Dates

13-11-2010 al 14-11-2010

Programa

  • "Gare du Midi" de Miryam Mariblanca
    Aquesta peça parla de la soledat, de l'abandonament, del desengany i del desamor. És una coreografia emocional, contruïda a cops de cor, on la fisicalitat es potència al màxim.

    Miryam Mariblanca va néixer a Barcelona l'any 1981. Va estudiar a l'Institut del Teatre dansa contemporània. Treballà amb Mudances d'Àngels Margarit a la producció Larandland. També amb Lanònima Imperial a les produccions Variaciones Al.leluya i De las Afectos. Primer premi de coreografia al concurs SoloMio de Toulouse amb el solo "... Y dulcemente muere..."
    Segon premi al certamen de Burgos-Nueva York amb el duet "Llena de Flores tu boca". Junt amb Olga Clavel. Premi al millor intèrpret al certàmen coreogràfic de Madrid. Producció amb Jelena Kostic a l'obra March (Holanda). Actualment realitza els seus projectes "Llena de Flores tu boca", "Gare du Midi" i "TristeEgo". Al desembre d'aquest any treballarà amb Lisi Estaras en un petit projecte, "Soup" i a partir del 2011 treballarà amb diversos coreògrafs belgues, Ugo Dehaes, Arco Rent,...
     
  • "Un univers teu" de Carlus Camps
    Situar els assistents en el aquí i ara per sortir cap allà, a fer un tomb per la nostra galàxia i els seus límits. Tornarem fem la ruta de la llum: del Sol al nostre planeta. Entrarem en el nostre cos de manera senzilla i reveladora. Ens endinsarem per uns instants en l'univers del més enllà del àtom. Per cloure, amb una analogia: l’evolució del planeta en un dia. Un breu vídeo per conèixer l'evolució de la vida damunt la Terra. Fascinar i situar a l'espectador en les magnituts on viu l'espècie humana.

    Observar, crear i produir és la proposta per aquesta vida. Operador i realitzador audiovisual des de 1987 Carlus Camps es dedica a la producció de petit format. 15 anys d'experiència en el món de la dansa i el teatre, com a observador i operador d’imatges. Creador d’instal·lacions i projeccions en espai públic. Experiència en el format cinema tradicional i digital, en tv locals, televisions autonómiques. Ha produït videocreacions. En contacte amb els nous formats del audiovisual. Experiència com a presentador davant càmera, i amb públic. Experiència amb il·luminació. Guionista.
     
  • "Apunts sobre el meu diari de Showing Godiva" de Quim Bigas

    És un duet entre l'exhibicionisme i el voyeurisme.
    ..estic atret per la gent que graba el seu cos i ho penja a youtube. M'he ensenyat davant una càmera...

    Les meves preguntes són sobre la relació de l’exhibicionisme amb el voyeurisme...però a la vegada, de l’exhibicionisme amb l'acció d'actuar...
    Prenent com a punt de partida que actuar és una acció seductiva cap els que miren, tinc l'interès de saber quina és la relació performativa amb l'exhibicionisme.

    Fins a quin punt puc presentar el meu cos en un context amb públic?
    Vull ensenyar el meu cos. I no ho he fet, ja, aixó? Actuant, quantes vegades he ensenyat el meu cos?

    ...estic interessat en crear un diàleg entre: l'executor i el vídeo, entre el que mira i el que és mirat...

    ... si ensenyo el meu cos, m'estic donant a conéixer.

    Showing PeeppINgs (La Poderosa) from Quim Bigas Bassart on Vimeo.

    Idea/ Intèrpret: Quim Bigas
    Assistent / dramaturgia: Inés Lambisto Castro.
    Música: Air "Sing Sang Sung"
    Disseny de llum:

    Agraïments: Usuaris del Youtube (pierrelecercle, qxpst6rg, ... ), Søren Urup, Ellen Kilsgård, Fie Dam Mygind
    Amb el suport de: Ajuntament de Pineda de Mar

    Quim Bigas està graduat en Major in Dance and Post-graduate "Artist in Residency" Bodhi Project a SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) i ha estat convidat a la School for New Dance Development/ Hoogeschool voor de Kunsten (Amsterdam 2011). A les seves creacions es planteja quina es la relació amb el públic i quins són els formats més addients per a retratar l'intèrpret. Ha estat convidat a FreiStil-Tanz Fabrik Berlin i TamTamTam (PLAYBerlin) i ha presentat el seu treball a Austria, Espanya i Alemania. Durant els últims anys, ha col·laborat amb Ibrahim Qurashi, Aitana Cordero Vico, Christine Gaigg, Àkos Hargitay, Ellen Kilsgaard, Diego Gil, entre altres. A més a més, és membre actiu de CollectifPoPs. Ha estat assistent de la nova peça d'Oleg Soulimenko "Our ritual", estrenada a Good Night & Good Luck #2 (Viena) a l'octubre. En els propers mesos, Quim segueix amb la nova creació de CollectifPops, es convidat un cop més a Freistil- TanzFabrik Berlin/Desembre i seguirà el procés amb Aitana Cordero "3 ways to master a kiss".

    Galería

    Quim Bigas - Foto: Mercè MorenoQuim Bigas - Foto: Mercè MorenoQuim Bigas - Foto: Mercè MorenoQuim Bigas - Foto: Mercè Moreno
    Quim Bigas - Foto: Mercè Moreno
     
  • "Beatriz canta" de Beatriz Setién
    Primer, cal dir que aquesta peça té, com a punt de partira, dues obres existents: per una banda, l'obra de Joseph Kosuth "One and three chairs", i, per una altra banda, quatre cançons a vàries veus preses d'un cançoner folclòric francés. Les cançons populars són, en el seu orígen, un saber transmés per via oral, l'autor és normalment anònim (inclús múltiple), es tracta d'una pràctica col·lectiva i integrada a la vida quotidiana, les seves melodies i textos estan plens de ficcions i narracions, d'afectes. Per una altra banda, es troba la obra "One and three chairs"; aquesta obra està concebuda per ser vista en un museu o en el contet de l'art, no practicada a la vida quotidiana. Suposa en la concepció de l'art i de la seva comprehensió, un alt nivell d'intel·lectualització, la figura de l'autor i de la seva voluntat personal es converteixen quasi en protagonistes i per acabar la presència de tot afecte, s'elimina completament en ella, aparentment.
    A "Beatriz canta" allò conceptual i allò emocional, termes aparentment oposats, venen a treballar en sinergia.

    Concepció: Beatriz Setién
    Interpretació: Ruben Bissoli i Beatriz Setién
    Durada: 25 minuts
    Prèstec d'estudi: La Ménagerie de Verre, Le Regard du Cygne, LAIRE (Germana Civera), AZALA, (Idoia Zabaleta)

    Amb 8 anys, Beatriz Setién somia amb ser perruquera o business-woman, amb 30 és ballarina i coreògrafa. Entre aquests dos moments: 14 cases diferents - trobades amb altres artistes - coreografies fetes a casa - audicions - altres treballs com fornera o venedora de sabates o traductora o professora d'espanyol - França - escoles de Belles Arts i Filosofia - beces - psicoanàlisi - classes i tallers de dansa - i moltes altres coses -